Al meer dan 40 jaar kun je bij Nick Stein wonen by Marco terecht voor raamdecoratie of een nieuwe vloer. Stap eens binnen en maak kennis met Marco en Esther Stein. Spreek je woonwensen uit en laat je adviseren door het kleine, maar kundige team. “Samen met de klant op zoek gaan naar de juiste woonsfeer, wat bij hen past, is heel dankbaar werk.”
Als je binnenstapt bij Nick Stein by Marco word je dolenthousiast begroet door Molly. Een kleine, eigenwijze, gladharige teckel. Het type, ruwe bolster, blanke pit’. In het kielzog gevolgd door Esther. Zij is door de jaren heen bekend geworden als hét gezicht van de winkel. Marco komt bij de mensen thuis en levert het uiteindelijke vakwerk. Af en toe wordt hij ondersteund door collega Jeroen. “Het begon ruim 40 jaar geleden toen mijn vader in de garage begon met de zaak”, aldus Marco. “Enkele jaren later maakt hij de overstap naar het huidige pand. Ik heb, vanaf het moment dat het kon, meegewerkt in de zaak. We hebben het altijd met ons drieën gedaan. Pap, mam en ik en daarna sloot Esther erbij aan.”
De klok vooruit
In 2022 verloor vader Nick de strijd tegen ALS. “Pap is, totdat hij bijna niet meer kon, altijd betrokken gebleven bij de zaak. Hij en mijn moeder waren echt ontzettend gedreven in alles wat ze deden. Ze hebben altijd hard gewerkt. De laatste jaren deden ze het iets rustiger aan, maar zelfs toen nog moesten Esther en ik soms de klok een uur of twee vooruit zetten, om ervoor te zorgen dat ze lekker op tijd naar huis gingen”, blikt Marco met een lach en een traan terug.
Bij de tijd
Esther en Marco zijn een geolied team. De samenwerking tussen man en vrouw verloopt vlekkeloos. Al moeten ze elkaar op datenight weleens afremmen om het niet weer over het werk te hebben. “Klanten komen bij ons voor kwaliteit en service. Wij bieden ze met alle liefde een oplossing voor hun woonwensen. Door de jaren heen hebben we gemerkt dat onze klanten komen voor ons. “Vroeger kwamen mensen voor een bepaalt A-merk, nu komen ze bij ons voor advies en van welk merk dit is, maakt niets meer uit. Eigenlijk kun je stellen dat we door de jaren heen ons eigen merk geworden.”